Ögonbryn

2010-06-19 @ 19:30:20
Ögonbrynen är ett problem för många.
Själv har jag (I) inte så mycket ögonbryn, jag har bara "där framme" närmare tinningen är det nästan ingenting, bara några strån. Det kan bero på att när jag tog hål i ögonbrynet så hade jag en hemsk inflammation och håret "föll av", när jag tagit bort ögonbrynspiercingen så växte håret aldrig ut igen.

Ett tips är att, om du vill ha ett naturligt resultat, måla med ögonskugga på den främre delen av ögonbrynet och sen "lyfta" ögonbrynet när du målar bakre delen. Men det är såklart mycket lättare att använda ögonbrynspenna på hela ögonbrynet.  

Det är alltid finare med ett par lite mer "svängda" ögonbryn, jag önskar att jag hade måsvingar men, eftersom att jag ärvde pappas raka ögonbryn så måste jag fejka mina, så jag fyller i min "främre del" av ögonbrynet som den är, och sen målar jag "upp" dem så att det blir mer form på dem.

Men tänk på att få dem att se naturliga ut, varken för tunna eller för tjocka.
Ögonbrynen utgör ändå större del av utseendet än vad man tror!

Kommentarer

Postat av: Madde

sv: tackar! Men vad gör du då?

2010-06-19 @ 21:43:09
URL: http://moaochmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback